تبلیغات روی خودروها

تبلیغات روی وسایل نقلیه

توجه (لطفا با دقت مطالعه بفرمایید)

  • تیم رنگین رسانه تنها در زمینه طراحی تبلیغ،‌ چاپ و نصب آن بر روی خودرو در خدمت شماست.
    (ما هیچ گونه فعالیتی در زمینه هایی مثل اخذ مجوز، اجاره خودرو و … نداریم.)
  • برای سفارش طراحی تبلیغ روی خودرو چه باید کنیم؟
    ابتدا اقدام به دریافت مجوز از سازمان های زیباسازی، شهرداری و راهنمایی رانندگی کنید، و سپس برای چاپ و نصب تبلیغ با ما تماس حاصل بفرمایید.

آیا برای تبلیغات روی خودروها، طراحی تبلیغات روی ماشین، تبلیغات روی وسایل نقلیه و تبلیغات برای ماشین نیاز به مشاوره داری؟

اگر برای مسافرت از کشور خارج‌شده باشید، حتماً خودروهای فراوانی را در سطح شهرها دیده‌اید که انواع و اقسام تبلیغات برندها روی آن‌ها نقش بسته و رنگ‌های متنوع و لوگوهای نقش بسته روی آن چشم شمارا به خود خیره کرده‌اند. به همین دلیل است که شرکت‌های تبلیغاتی اخیراً تبلیغ روی خودروهای شخصی و سازمانی را جدی گرفته و برنامه‌های جدیدی را در این مورد اجرا کرده‌اند.

این روش تبلیغاتی تاکنون بسیار کارساز و مفید بوده است و به کمک آن می‌توان راه ورود برندها و نام‌های تجاری را به مکان‌هایی که قبلاً رسانه‌های سنتی از دستیابی به آن‌ها محروم بوده‌اند نظیر خیابان‌ها، محل کار افراد و مدارس، باز کرد. تبلیغ روی خودرو در ایران هنوز نوپا است و تاکنون محدود به وسایل حمل‌ونقل عمومی نظیر اتوبوس یا مترو و خودروهای پخش و تا حدودی خودروهای سازمانی است.

تبلیغات روی کامیون

تبلیغات روی وسایل نقلیه سنگین

اما در برخی از کشورهای اروپایی این نوع تبلیغ جای خود را کم‌کم بازکرده و به صورتی کاملاً حرفه‌ای در حال اجرا است. هرروز ایده‌ها و طرح‌های جدیدی هم در این مورد به بازار می‌آید. قبلاً شاید انجام چنین کاری چندان ساده نبود؛ زیرا شرکت‌های تبلیغاتی مجبور بودند طرح‌هایشان را با رنگ و قلم‌مو روی بدنه خودرو پیاده کنند. این کار دو ایراد اساسی داشت. اول این‌که خیلی وقت‌گیر بود و صاحب خودرو گاهی مجبور می‌شد یک روز کامل وسیله نقلیه شخصی‌اش را در اختیار شرکت تبلیغاتی قرار دهد. ایراد دوم هم این بود که پس از تمام شدن دوره آگهی، باید وقت زیادی صرف پاک کردن نقاشی‌ها و یا خودرو دوباره از نو نقاشی می‌شد، چون رنگ‌های به کار گرفته‌شده در آگهی به‌سادگی پاک نمی‌شدند.

تبلیغات روی خودرو - تابلو سازی رنگین رسانه

تبلیغات روی خودروها (انواع وسیله نقلیه)

اما حالا با آمدن فن‌آوری‌های جدید در صنعت چاپ این دو مشکل تا حد زیادی شده‌اند. شرکت‌های تبلیغاتی امروزه به‌راحتی می‌توانند طرح موردنظر آگهی خود را روی صفحات مقاوم در برابر آب و گرما (وینیل) چاپ کرده و در کمترین زمان ممکن، طرح را روی بدنه خودروها بچسبانند. این نوع آگهی‌ها می‌توانند به‌گونه‌ای باشند که تمام سطح بدنه ماشین حتی شیشه‌ها را بپوشانند. وقتی هم که دوره آگهی به پایان برسد، می‌توان به‌راحتی صفحات کاغذی را از بدنه خودرو جدا کرد و آن را مثل روز اول به صاحبش تحویل داد.

تحقیقات نشان می‌دهد که این نوع آگهی‌های تبلیغاتی کم‌هزینه و پربازده هستند. به‌طور مثال در انگلیس هزینه این نوع آگهی برای تأثیرگذاری بر هر هزار نفر (CPM) حدود ۴۰ پنی است. این رقم به نسبت ۲/۱ پوند برای آگهی‌های کنار خیابان، ۵ پوند برای آگهی‌های روزنامه‌ای و ۲۰ پوند برای ارسال آگهی از طریق پست الکترونیکی بسیار باصرفه‌تر است (هر پوند حدود ۱۸۰۰ تومان است).

جالب است بدانید این اطلاعات و تعداد فقط مربوط به رانندگانی است که خودروی حامل آگهی را می‌بینند. و به طبع عابران پیاده زیادی نیز هستند که تبلیغات روی بدنه خودرو را می‌بینند اما در آمار محاسبه نشده‌اند. همچنین این خودروها وقتی درجایی پارک می‌شوند، به یک بیلبورد تبلیغاتی تبدیل می‌شوند. به اثبات رسیده که نصب تبلیغات روی بدنه خودروها هزینه بسیار کمتری نسبت به بیلبورد دارد، اما از مزایای تبلیغاتی آن برخوردار است.

طراحی تبلیغات روی ماشین

از دیگر مزایای نصب تبلیغات روی خودرو برای شرکتی که هزینه آن را پرداخت کرده این است که مردم علاوه بر دیدن تبلیغ درباره آن بحث و گفتگو می‌کنند.
این ازنظر علم تبلیغات یک تأثیر فوق‌العاده محسوب می‌شود.

زمانی که در خیابان تردد می‌کنید با انواع پوسترها، بیلبوردها و سایر تبلیغات محیطی تبلیغات مواجه می‌شوید و بدون توجه چندانی از کنارشان عبور کنید. اما اگر با خودرویی که در یک طرح تبلیغاتی کادو پیچ شده برخورد کنید، قطعاً توجهتان را به خود جلب می‌کند.

مانند خودوری جدیدی که انگار تازه‌وارد جاده‌ها شده است. حتی ممکن است خودروی موردنظر رو تعقیب کنید و آگهی‌های روی خودرو را با دقت بیشتری ببینید. در این صورت باید گفت که سازنده آگهی موفق به دریافت توجه شما در میان خیلی از انبوه تبلیغات شده است.

تبلیغات روی ماشین شخصی

آگهی روی خودروهای شخصی و سازمانی را اگر نشود ابزاری نوظهور نامید، بدون شک تاکتیکی مدرن با توانایی‌ها و قدرت تأثیرگذاری بسیار بالا است.

چاپ استیکر روی ماشین‌های پخش جزو لاینفک مجموعه‌های بزرگ تولیدکنندگان و پخش‌کنندگان مواد غذایی است، گروه تابلوسازی رنگین رسانه به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی کار چاپ و نصب استیکر روی انواع ماشین‌های پخش و خودروهای شخصی و سازمانی را از مرحله اندازه‌گیری و زیرسازی تا مرحله چاپ و اجرا انجام می‌دهد.

طراحی تبلیغاتی روی ماشین

ارائه خدمات طراحی تبلیغاتی روی ماشین، یکی از خدمات جانبی تیم رنگین رسانه هست. ما می‌تونیم طرح مورد نظر شما رو در هر ابعادی دیزاین و نصب کنیم ولی گرفتن مجوز بر عهده ما نیست.

خدمات مربوط به تبلیغات بر روی خودرو که ما ارائه می‌کنیم:

  • پیدا کردن ایده تبلیغات روی خودرو به کمک روانشناسی رنگ و شناخت مخاطب.
  • ساخت برچسب تبلیغاتی روی ماشین متناسب با سلیقه شما.
  • چاپ روی بدنه خودرو توسط تیم تخصصی ما.

تبلیغات روی خودروهای سنگین

چاپ انواع استیکر یا وینیل به‌صورت کاملاً تخصصی و در کیفیت‌های مختلف با ماندگاری رنگ طولانی و همچنین سازگار با محیط‌زیست برای فضای داخل و برای نصب روی انواع ماشین‌ها شیشه سوپرمارکت‌ها و سایر جاها توسط این شرکت انجام می‌گیرد، گروه رنگین رسانه افتخار همکاری با شرکت‌های مختلف برای چاپ و نصب استیکر را داشته که ازجمله آن‌ها می‌توان به شرکت صنایع روشنایی افراتاب، لورچ، ایساتیس و … را داشته است. (چاپ استیکر بر روی شیشه سوپرمارکت‌ها و ماشین‌های پخش و خودروهای سازمانی) شرکت‌های تولیدی و غذایی دیگر …

تبلیغات روی کامیون-تابلوسازی رنگین رسانه

استیکر یا وینیل چیست؟

استیکر یا وینیل از جنس PVC بوده که از متریال‌های بسیار کاربردی در حوزه چاپ و تبلیغات فضای خارجی و فضای داخلی به‌حساب می‌آید. استیکر دو مدل دارد که شیشه‌ای یا شیری است. نوع شیشه‌ای آن برای موارد خاصی استفاده می‌شود و همانند شیشه از دو طرف دید دارد. نوع شیری آن‌که بسیار پرطرفدار است و رنگ زمینه‌اش سفید و پشت چسب‌داراست.

و برای مصارفی چون چاپ و تبلیغات روی بدنه اتوبوس، کف زمین، برای فروشگاه‌ها و بازارچه‌ها، روی دیوارها، روی شیشه سوپرمارکت‌ها انجام میشود. مانند تبلیغاتی که شرکت‌های تولیدکننده محصولات غذایی و لبنی و آب میوها بر روی شیشه مغازه‌ها انجام می‌دهند. چاپ روی ماشین، خاور، نیسان و کامیون‌های پخش محصولات، چاپ و نصب روی بدنه قطار، چاپ و نصب روی بدنه قطار مترو و داخل مترو و به‌طورکلی روی تمامی سطوحی صاف و صیقلی استفاده می‌شود.

انواع استیکر برای تبلیغات روی خودروها

استیکرها انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع کاربرد و محل مورداستفاده آن به شکل‌های مختلفی چاپ می‌شود. برای استفاده از استیکر در فضای باز و روی بدنه وسایل نقلیه مثل اتوبوس یا کامیونت یا قطار، حتماً باید از نوع مرغوب آن‌که مخصوص این کار است استفاده شود تا طول عمر بیشتری در برابر نور آفتاب و باران و انواع شستشوها داشته باشد.

هرچند جوهرهای مورداستفاده در هنگام چاپ هم بسیار حائض اهمیت است، چون اگر از جوهرهای مرغوب استفاده نشود پس از حدود ٢ تا ٣ ماه رنگ‌ سطوح چاپ‌شده پاک‌شده و کار کم‌رمق می‌شود. این موضوع البته روی اتوبوس‌ها بسیار پیچیده‌تر است. به این دلیل که اتوبوس‌های شرکت واحد به‌صورت هفتگی شسته می‌شوند و جوهر نامرغوب سبب از بین رفتن کیفیت کار می‌شود.

نحوه نصب استیکر روی خودروها و سطوح مختلف چگونه است؟

نصب استیکر یکی از کارهای تخصصی است. برای نصب استیکر روی سطح صاف و صیقلی مانند شیشه، استیل، سرامیک، دیوار رنگ‌روغن یا چیزهایی مانند این از آب یا مخلوط آب و ریکا استفاده می‌شود. ابتدا سطح محل نصب از گردوخاک پاک و تمیز می‌شود.

سپس سطح کار را با آب و ریکای مخلوط شده خیس می‌کنند و در آخر استیکر را روی سطح آماده‌شده می‌چسبانند. بعد از چسباندن استیکر، با یک کاردک نرم، آب و ریکا و حباب‌های زیر آن را خالی می‌کنند. آب و ریکا برای ایجاد امکان اصلاح استیکر در زمان نصب استفاده می‌شود. خشک شدن آب و چسبیدن کامل استیکر ممکن است ۲ تا ۳ ساعت طول بکشد.

ولی بعدازآن استیکر در جای خود محکم خواهد شد. در زمان تعویض طرح نصب‌شده برای کندن استیکر قبلی از یک سشوار استفاده می‌شود و با گرم کردن استیکر آن‌ها از روی سطح موردنظر جدا می‌کنند. در زمستان به دلیل رطوبت بیشتر از آب و ریکا استفاده نمی‌شود.

نصب استیکر بر روی اتومبیل و اتوبوس‌ها و کانتینر باهم تفاوت دارد و برای انجام این کار از آب یا ریکا و سایر مایعات استفاده نمی‌شود و باید استیکر به‌صورت کاملاً خشک نصب شود تا دوام بیشتری داشته باشد.

نحوه طراحی تبلیغات روی خودروها چگونه باید باشد؟

  • به علت متحرک بودن این نوع تبلیغات باید کوتاه و مختصر طراحی شوند چون ممکن است فقط چند ثانیه دیده شوند.
  • خودروی سازمانی شما جزئی از عناصر بصری برندینگ کسب‌وکار شماست و باید در طراحی به اصول برندینگ و رنگ سازمانی حتماً توجه داشت.
  • رفتار خوب و خوش‌صحبت بودن و آگاهی کافی راننده از تبلیغات مندرج روی خودرو حس خوبی را به سؤال‌کنندگان احتمالی در خصوص برند شما می‌دهد.

پرسش و پاسخ :

آیا نصب تبلیغات روی هر خودرویی ممکن است؟

بله. این نوع تبلیغات یک روش نسبتا نو ظهور است که در کشور‌های خارجی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش یک برچسب از جنس وینیل روی شیشه یا بدنه خودرو نصب می‌‌شود و یک پیام تبلیغاتی را به صورت کوتاه و مختصر می‌رساند.

آیا قیمت تبلیغات روی خودرو‌ها ارزان است؟

بله. این روش یکی از ارزان‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید. ابتدا باید ماشین مورد نظر و مجوز‌های لازم را دریافت کرده و سپس از طریق رنگین رسانه اقدام به انتخاب طرح مناسب نمایید.

برای دریافت مشاوره رایگان و هزینه چاپ و نصب تبلیغات روی ماشین با همکاران ما در گروه رنگین رسانه به شماره تلفن 02126712711 تماس بگیرید.

آیا می خواهید با یک علامت سفارشی مشتری جدید جذب کنید؟ بیایید صحبت کنیم

کلید واژه ها :
تبلیغات روی خودروها در 1403 ، وسایل نقلیه و ماشین (قیمت و سفارش).
طراحی تبلیغات روی ماشین. تبلیغات روی وسایل نقلیه. تبلیغات برای ماشین. تبلیغات روی ماشین شخصی. مجوز تبلیغات روی ماشین. هزینه تبلیغات روی ماشین. قوانین تبلیغات روی ماشین. تبلیغات روی کامیون.

دانلود نسخه PDF این مقاله آموزشی

دانلود PDF راهنمای تبلیغ روی خودرو ها

دسترسی سریع
4.8/5 - (26 امتیاز)
فهرست

You cannot copy content of this page